dinsdag 16 november 2010

Leden bespreken tachtig amendementen

“We hebben een verkiezingsprogramma”. Dat concludeerde Marijke Augusteijn, voorzitter van D66 Drenthe, na ruim 3 uur soms heftige discussie op de Algemene Regiovergadering die op 15 november werd gehouden in Westerbork. De leden konden zich uitspreken over ongeveer tachtig amendementen die op het conceptprogram waren ingediend. Ze bogen over een veelheid van onderwerpen, zoals de opslag van CO2 in de bodem, de positie van de waterschappen en het vliegveld van Eelde. Het is nu aan de programmacommissie om van alle teksten weer een mooie geheel te maken.
Op deze regiovergadering werd verder de begroting voor 2011 besproken en goedgekeurd. Hoewel er al financiële middelen zijn uitgetrokken voor de verkiezingscampagne kondigde voorzitter Augusteijn aan dat er begin volgend jaar een actie komt om extra geld in te zamelen voor de campagne voor de verkiezingen van Provinciale Staten, die op 2 maart worden gehouden.