woensdag 12 juli 2017

Raads- en Statenleden bijeen voor presentatie over breedband

D66 Drenthe heeft op 10 juli een bijeenkomst georganiseerd over breedband in de provincie. De Drentse gemeenteraadsfracties waren uitgenodigd en ook in groten getale aanwezig. Karma Sierts, directeur van stichting VerbindDrenthe, was de spreker van de avond. Zij vertelde onder andere over de huidige stand van zaken met betrekking tot breedband in Drenthe. Er zijn op dit moment nog 24.000 “witte” adressen in Drenthe.

Stichting VerbindDrenthe is door de provincie in het leven geroepen om lokale initiatieven voor het ontwikkelen van breedbandinternet te bevorderen. Een belangrijk onderdeel van haar verhaal ging over de mogelijke acties vanuit de politiek. Zowel de raads- als Statenleden hebben met veel enthousiasme geluisterd en vele kritische vragen gesteld. De ontwikkeling van snel internet in heel Drenthe is een belangrijk issue voor D66 dat zowel in de gemeenten als in de provincie aan de orde is. Daarom een zeer geslaagde en interessante bijeenkomst.