vrijdag 19 april 2019

Samenstelling bestuur onderwerp van ARV op 25 mei

Op 25 mei 2019 is er een ARV, waarin onder meer kandidaten voor het voorzitterschap van D66 Drenthe zich kunnen presenteren. Mark Sluiter heeft zijn functie neergelegd wegens zijn drukke werkzaamheden. ‘Ik heb het met heel veel plezier gedaan, en ben blij dat we de afgelopen jaren een hecht, professioneel bestuur hebben kunnen vormen,’ aldus Sluiter.

Naast de vacature voor voorzitter is er ook een plaats voor een nieuwe secretaris en het bestuurslid campagne en communicatie. Voor deze laatste functie stelt Frederik van Lookeren Campagne zich opnieuw kandidaat.

Voor het bestuur is het van belang dat teamwork hoog in het vaandel staat.

• Voor de functie van voorzitter wordt gedacht aan iemand met inzicht en ervaring in de provinciale politiek met bijbehorend netwerk. Verbindende leiderschapskwaliteiten spreken voor zich. De hele profielschets staat op hier: Profiel Voorzitter D66.
  • Als secretaris wordt gedacht aan een gestructureerd werkende iemand die de organisatie van leden- en bestuursvergaderingen coördineert, besluiten en vervolgacties duidelijk vastlegt. Ook voor deze functie is een profielschets: Profiel Secretaris D66.

Voor alle functies kunt u zich kandidaat stellen door voor 6 mei 23.59 uur een mailtje te sturen naar Arjen Bosch via voorzitter@D66drenthe.nl . Mocht er slechts een kandidaat voor een vacature zijn is de verkiezing ter plekke, bij meerdere kandidaten volgt e-voting.

Meer informatie kunt u krijgen bij waarnemend voorzitter Arjen Bosch via mail voorzitter@D66drenthe.nl .

Naast de presentatie en mogelijke verkiezing van de kandidaten voor het bestuur zal er op deze ARV aandacht zijn voor de financiën over 2018, de plannen van het bestuur voor de komende periode, de Provinciale politiek en de Europese verkiezingen. Vanuit het landelijk bestuur zal Lia de Ridder, Bestuurslid Vereniging, afdelingen & regio’s, een presentatie geven over de ‘sterke afdeling’.

De definitieve agenda worden u samen met de leden die zich graag in het bestuur willen twee weken voor de vergadering toegezonden.

De ARV wordt gehouden in Hotel/Restaurant De Jufferen Lunsingh, Hoofdweg 13 in Westervelde (gemeente Noordenveld), begint om 10.00 uur en duurt tot 12.30 uur. Na afloop bestaat de gelegenheid om te blijven lunchen in dit landelijk gelegen restaurant. Gaarne wel even vooraf melden op info@d66drenthe.nl