maandag 4 november 2019

Scholenreis in Emmen op 11 november.

Leraren, ouders en leerlingen willen eigenlijk maar één ding: de beste kansen via goed onderwijs. Voor de toekomst van jongeren is het belangrijk dat zij zich op school kunnen ontplooien en docenten de ruimte krijgen om die kansen te bieden.

Te lang ging het in discussies over onderwijs over het maken van ‘rendement’. Over ‘gemiddelden’. Over ‘systemen’. De leerling moet zich aanpassen aan het onderwijs, in plaats van dat iedere leerling het onderwijs krijgt dat bij ze past. In veel gevallen bepaalt de plek waar je wieg heeft gestaan nog steeds de opleiding die je later volgt. En het beroep leraar is steeds verder uitgehold, terwijl de werkdruk hoger is geworden. Met een groeiend lerarentekort als gevolg.

Daarom gaat D66 in het land in gesprek. Op scholen, met leraren, met scholieren en met ouders. Ook in Emmen. Want D66 wil samen met iedereen werken aan een nieuwe visie op het basis- en voortgezet onderwijs. Want met alleen onderwijsinvesteringen komen we er niet.

Op 11 november zal Tweede Kamerlid Paul van Meenen vanaf 19:00 bij Growing Emmen in gesprek gaan over de nieuwe onderwijsvisie van D66. Daarbij is iedereen van harte welkom om mee te denken én praten!