Verkiezingen Provinciale Staten 2019

Op woensdag 20 maart vinden de Provinciale Statenverkiezingen van 2019 plaats. In mei kiezen de leden van de twaalf Provinciale Staten de 75 leden van de Eerste Kamer. Daarom zijn deze verkiezingen ook landelijk van belang. Daarnaast wordt er een nieuw bestuur voor de waterschappen gekozen. D66 steunt hier Water Natuurlijk.

De uitgangspunten van D66

De uitgangspunten van D66 zijn vastgelegd in vijf ‘Richtingwijzers’. Deze geven richting aan het denken en de ideevorming binnen de partij. Bekijk de richtingwijzers.

Verkiezingsprogramma

Het verkiezingsprogramma 2019-2023 stelt flinke ambities om tot een aantrekkelijke, duurzame, en vooruitstrevende provincie te komen. Bekijk het verkiezingsprogramma 2019-2023.

Kandidaten

Anry Kleine Deters is de lijsttrekker voor D66 bij de komende verkiezingen voor Provinciale Staten. Zij kreeg 64 procent van de stemmen bij de e-voting onder de leden van D66 Drenthe. De totale lijst bestaat uit 50 kandidaten. Bekijk de volledige kandidatenlijst.

Laatst gewijzigd op 21 februari 2019